Private organisationer må indse, at at være socialt bevidst ikke er blot at donere penge til forskellige velgørende formål hvert år – selv om disse bestræbelser er prisværdige. Det er mere komplekse og kræver meget mere koordinering og corporate planlægning.
Fordelene ved at have en velfungerende social opsøgende program kan imidlertid give en stor multiplikatoreffekt positive offentlighedens opfattelse og organisatoriske identitet. Nye beundrere af denne sociale kontrakt kan nemt omdannes til en potentielle pulje af nye kunder og samtidig denne praksis kan øge medarbejderloyalitet.
Men hvordan kan en socialt bevidste organisation være udviklet fra bunden? Her er nogle tips:
Enhver organisation har unikke kortsigtede og mellemsigtede mål. Sikre, at de sociale mål, som din organisation omfavner er kongruent med disse mål. Offentlighedens opfattelse må være klare og ikke forvirret. Dette kan indebære, at organisationen skal være konsekvent støtte til en bestemt type af social kontrakt i mindst 5 år, som er på mellemlang sigt.
At vælge et nonprofit organisation at støtte er mere end browsing via en søgemaskine eller få vist en glitzy hjemmeside. Organisationen skal også kontrollere legitimationsoplysninger af advisory board og granske den almennyttige organisation årsberetninger. Det betaler selv at have et ord med deres administrerende direktør om eventuel synergi.
Medarbejderne skal have en samlet aftale om organisationens sociale dagsorden. For eksempel, arbejdstagerdeltagelse muligvis lunken på meget kort sigt hvis organisationen omfavner vegetarisme bevægelse ikke og et stort flertal af ansatte er vegetarer. Medmindre din organisation har en mission, der starter i at ændre opfattelsen af ansatte først.
Det er vigtigt at have en plan i oprettelsen af en fond. Den nemmeste måde er at have en procentdel af din organisations indtægter bringes i denne fond. Du kan også have et system, hvor ligesindede medarbejdere kan have en del af deres løn fratrukket for dette formål. Dette fradrag har imidlertid at være strengt frivillige og opt-in.
Oprette en statusrapport, der kan tilgås af både medarbejdere og kunder. Statusrapporten skal startes uden din virksomhedens server eller inkluderet i din organisations månedlige nyhedsbrev, der er bogført til dine kunder.
Oprette et standalone websted til at sende oplysninger om din social årsag. Få så mange mennesker til at skrive deres tanker om spørgsmålet og tilskynde medarbejderne skal være moderatorer af disse online-fora. Du kan også dyrke en pulserende networking Fællesskabet fra dette websted.
Tilskynde din Medarbejders familiemedlemmer til at komme ind i handlingen indsamle donationer til din organisations social årsag. Dette kan være i form af at organisere en sjov fair, walkabout eller endda sælge personlige genstande.
Din organisation kan også indstille nogle tid-off for medarbejderne at oprette offentlige roadshows og endda give samtaler i skoler.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *